6:00- 8:00– schodzenie się dzieci do sali zbiorczej, zabawy w kącikach tematycznych, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela, praca z zespołem dzieci,
– zabawy integrujące grupę, kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, zgodne funkcjonowanie w zabawie.
8:00- 9:30– rozchodzenie się dzieci do swoich sal – zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję, – zabawy ruchowe, zabawy ze śpiewem – działania wspomagające rozwój dziecka- indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju
– praca z dzieckiem zdolnym,
– poranne ćwiczenia- gimnastyka,
– zabiegi higieniczno- samoobsługowe,
– przygotowanie do posiłku.
9:30- 10:00– śniadanie- doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłku, kulturalne zachowanie się przy stole.
10:00- 12:00– zajęcia edukacyjne w sali lub na świeżym powietrzu inspirowane przez nauczyciela, realizowane według wybranych programów wychowania przedszkolnego dla poszczególnych grup w oparciu o podstawę programową, uwzględniające podział na zbliżone grupy wiekowe, w ramach 4 obszarów edukacyjnych,
– swobodne zabawy w sali lub organizowane w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki, poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola,
– zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem sprzętu ogrodowego i sportowego, gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, – gry i zabawy ruchowe, zabawy ze śpiewem,
– w zależności od pogody zabawy dowolne w sali oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację.
12:00- 12:30– powrót z podwórka, przygotowanie do obiadu,
– czynności higieniczno- porządkowe, wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych.
12:30- 13:00– obiad: praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem,
– zwrócenie uwagi na dokładnie żucie pokarmu oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw,
– dbanie o utrzymywanie czystości na stolikach.
13:00- 14:05– różne formy relaksu z wykorzystaniem wybranych technik relaksacyjnych, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań, muzyki klasycznej,
– tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania
– gry i zabawy ruchowe,
– praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych.
14:05- 14:15– przygotowanie do podwieczorku.
14:15- 14:30– podwieczorek.
14:30-17:00– zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze lub/i zabawy ruchowe w sali, praca w kąciku przyrody,
– zabawy według zainteresowań dzieci- manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, badawcze i inne w kącikach zainteresowań, dowolne lub kierowane przez nauczyciela,
– obserwacja pedagogiczna,
– praca indywidualna,
– dowolna działalność plastyczna,
– gry planszowe,
– prace porządkowe w sali,
– działania wspomagające rozwój dziecka- korygowanie i rozwijanie zainteresowań dzieci.