ROK SZKOLNY: 2024/2025
6:00- 8:00 | – schodzenie się dzieci do sali zbiorczej, zabawy w kącikach tematycznych, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela, praca z zespołem dzieci, – zabawy integrujące grupę, kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, zgodne funkcjonowanie w zabawie. |
8:00- 9:30 | – rozchodzenie się dzieci do swoich sal – zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję, – zabawy ruchowe, zabawy ze śpiewem – działania wspomagające rozwój dziecka- indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju – praca z dzieckiem zdolnym, – poranne ćwiczenia- gimnastyka, – zabiegi higieniczno- samoobsługowe, – przygotowanie do posiłku. |
9:30- 10:00 | – śniadanie- doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłku, kulturalne zachowanie się przy stole. |
10:00- 12:00 | – zajęcia edukacyjne w sali lub na świeżym powietrzu inspirowane przez nauczyciela, realizowane według wybranych programów wychowania przedszkolnego dla poszczególnych grup w oparciu o podstawę programową, uwzględniające podział na zbliżone grupy wiekowe, w ramach 4 obszarów edukacyjnych, – swobodne zabawy w sali lub organizowane w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki, poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola, – zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem sprzętu ogrodowego i sportowego, gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, – gry i zabawy ruchowe, zabawy ze śpiewem, – w zależności od pogody zabawy dowolne w sali oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację. |
12:00- 12:30 | – powrót z podwórka, przygotowanie do obiadu, – czynności higieniczno- porządkowe, wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych. |
12:30- 13:00 | – obiad: praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem, – zwrócenie uwagi na dokładnie żucie pokarmu oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw, – dbanie o utrzymywanie czystości na stolikach. |
13:00- 14:05 | – różne formy relaksu z wykorzystaniem wybranych technik relaksacyjnych, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań, muzyki klasycznej, – tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania – gry i zabawy ruchowe, – praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych. |
14:05- 14:15 | – przygotowanie do podwieczorku. |
14:15- 14:30 | – podwieczorek. |
14:30-17:00 | – zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze lub/i zabawy ruchowe w sali, praca w kąciku przyrody, – zabawy według zainteresowań dzieci- manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, badawcze i inne w kącikach zainteresowań, dowolne lub kierowane przez nauczyciela, – obserwacja pedagogiczna, – praca indywidualna, – dowolna działalność plastyczna, – gry planszowe, – prace porządkowe w sali, – działania wspomagające rozwój dziecka- korygowanie i rozwijanie zainteresowań dzieci. |